Höst och finlandssnack

Vardag / Permalink / 2
Tja!

Idag har jag varit på gymmet och så har jag städat garderoben vilket veerkligen behövdes, var kaos. Har också varit ut och fotat tillsammans med bästa Olivia för jag hade en bilduppgift till skolan jag behövde hjälo med. De tre första bilderna är för skolan och ska vara ett bildspel som påstår "regler är till för att brytas", eller nåt liknande så hoppas vår hårda lärare inte sågar de totalt som han gjort med vissa bilder... De andra bilderna vi tog sedan blev så höstiga och fina! Sjukt vilken skillnad det är att ha Simon och fota och att ha Olivia haha. 

Annars då? Ska på en korridorsvisning i Norrköping i helgen. Ett rum på 17m2 med dusch och wc så förhoppningsvis är den fin. Är såå trött på campusbussen just nu och att sitta två timmar i bussen varje dag och cykla 20min bara för att ta sig till skolan fram och tillbaka...Jag ser fram emot att komma hem och få lite ny energi och träffa alla vänner och familjen också, resan kunde inte komma lämpligare! Får ännu mer hemlängtan nu när vi kollar på Paradise Hotel och de har finlands flagga överallt och en finlandssvensk deltagare har kommit in.

Det jag saknar mest när jag bor utomlands är såklart nära och kära men också hela sättet man förhåller sig socialt, attityder och moralen som finlandssvenskarna har, om ni förstår vad jag menar? Hela mentaliteten. Fastän man tror att man är såå lika svenskarna så stämmer det inte. Men man är ju inte heller så lika finnarna, så vad är man?
 När jag i början av första terminen i skolan skulle förklara för en kille att jag var finlandssvensk så utbrast han: "Men då är du ju typ en hybrid?! Du har ju lixom best of both worlds, shitt vad coolt!!". Och det kan jag hålla med om, haha. Det är kanske så man ska se på sig själv istället för att försöka hitta en plats att fylla bland svenskarna eller finnarna. Nej jag är varken finsk eller svensk, jag är finlandssvensk!
#1 - - Silja:

Superfina bilder!👌🏽 man förstår verkligen budskapet i de bilderna till bilduppgiften :)

Svar: Tack så mycket! :* Åå vad bra!
Lovisa Sundstedt

#2 - - Bettan:

Ååh va du e fiin 😍 längtar ti måndan

Svar: 😘❤️ jaaa längtar å!!!
Lovisa Sundstedt

Till top