En helg med pappa

Vardag / Permalink / 0
(detta var ett skämt som vi skickade till mamma, haha har alltså inte repat bilen och det är inte ens vår bil)
Tjeenare bloggen!

Här är suupermånga bilder från denna helg som har varit sjukt rolig! Pappa kom natten till fredag och på fredagen var det shopping och ÅFF-match som stod på schemat. Tyvärr förlorade ju ÅFF då för ovanlighetens skull...heh. Himlen var iallafall superfin. Det blev en lugn kväll efter matchen för alla var så trötta. På lördagen åkte vi till Bergs slussar för att gå runt och kolla lite och det var helt otroligt varmt! Var typ varmare än vad midsommar var iår haha, så sjukt men sant. Efter att vi besökt Bergs slussar hann vi med ett kort besök på flygvapenmuseumet som varken jag eller Simon besökt tidigare fastän vi bor här. Det var faktiskt riktigt häftigt att gå runt och kolla och läsa om alla flygplan och speciellt Dc-3an som försvann. Var även roligt att de hade återskapat olika kök och vardagsrum från olika årtionden från 60-80 talet, om jag minns rätt. På lördagskvällen hade vi bokat bord på 1854 som levererade över förväntan. Till förrätt åt vi friterade bläckfiskringar med aiolidipp och vitlöksbröd, till huvudrätt blev det pizza för alla och de var så goda! Blir hungrig bara av att tänka på den. Dock ganska mycket folk men det är ju en populär restaurang och det var ju också lördag kväll så finns säkert bättre kvällar att gå, men maten var den bästa jag ätit i Linköping hittills. Så om ni bor i Linköping/Norrköping rekommenderar jag er att besöka den! Priserna var även överkomliga. 

Efter en kul men intensiv helg har jag nu fått lite feber, inte mycket så ska nog till skolan imorgon men jag hoppas att det inte blir värre iallafall. Idag har jag varit borta från halv 9 till halv 5 så det har varit en intensiv dag med projektgruppen men också väldigt produktiv! Igår skjutsade jag Simon och Hampus till tågstationen och de kommer vara där tills nästa onsdag så det kommer vara tomt här hemma tills det :(. De åkte först till Finland för att sedan ta ett flyg till Tyskland och nästa vecka Azerbaidjan för att spela med landslaget. Så roligt för dem att få spela med landslaget men måste säga att jag är liiiite avis att de kommer ha +25 grader i Azerbaidjan. Nu ska jag göra en kopp te, tända några ljus och kolla PH! Höstmys!
 
 
Till top